בל"ד תרוץ בנפרד: הסתיימה הגשת רשימות המועמדים לבחירות

    איתי גדסי No Comments on בל"ד תרוץ בנפרד: הסתיימה הגשת רשימות המועמדים לבחירות

    למרות מגעים אינטנסיביים ואפילו הגעה להסכם בל"ד הודיעה כי תרוץ ברשימה עצמאית ונפרדת מתע"ל וחד"ש. הסיבה לפיצול הוא ככל הנראה סירוב של תע"ל וחד"ש להימנע מלהמליץ לנשיא על מועמד לראשות הממשלה

    צילום: ברונו שרביט לע״מ
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אמש (חמישי) הסתיים הליך הגשת הרשימות לכנסת ה-25. ארבעים מפלגות הגישו את רשימותיהן לוועדה כשהדרמה הגדולה התרחשה דקות בודדות לפני סגירת הרשימות – עם פיצול הרשימה המשותפת.

    למרות מגעים אינטנסיביים ואפילו הגעה להסכם בל"ד הודיעה כי תרוץ ברשימה עצמאית ונפרדת מתע"ל וחד"ש. הסיבה לפיצול הוא ככל הנראה סירוב של תע"ל וחד"ש להימנע מלהמליץ לנשיא על מועמד לראשות הממשלה. למהלך הדרמטי הזה עשויה להיות השפעה על תוצאות הבחירות שכן אם אחת מהן לא תעבור את אחוז החסימה הדבר יקשה על לפיד להרכיב ממשלה.

    בתוך מחנה השמאל מתחו ביקורת חריפה על לפיד ש"נרדם בשמירה" לדבריהם ולא נכנס סייע לאיחוד בקרב המפלגות הערביות. מפלגת העבודה ומרצ ירוצו גם הן בנפרד למרות מאמצים של ראש ממשלת המעבר לפיד להביא לאיחוד.

    בליכוד הגיבו לפיצול ברשימה המשותפת ואמרו כי "לימין אין סיבה לשמוח משום שמדובר על תרגיל של לפיד כדי לאפשר לו להקים ממשלה עם המשותפת".

    ובימין הצליח יושב ראש האופוזיציה בנימין נתניהו להביא לאיחוד בציונות הדתית לריצה משותפת עם עוצמה יהודית ונעם וגם פתר את המשבר ואפשר ריצה משותפת ביהדות התורה.

    המפלגות המוכרות שהגישו רשימות: ישראל חופשית בראשות אלי אבידר, המחנה הממלכתי בראשות בני גנץ, הכלכלית החדשה בראשות פרופ' ירון זליכה, ישראל ביתנו, הציונות הדתית, צעירים בוערים, יש עתיד, רע"מ, ש"ס, יהדות התורה, העבודה, הליכוד, 30-40 בראשות סטלה ויינשטיין (מנכ"לית ימינה לשעבר), חופש כלכלי בראשות אביר קארה, מרצ, הבית היהודי בראשות איילת שקד, חד"ש ותע"ל של איימן עודה ואחמד טיבי, ובל"ד בראשות סמי אבו שחאדה.

    גלריה מהגשת הרשימות | צילומים: ברונו שרביט, לע״מ



    0 תגובות